سرفصل های دوره آموزشی تولید کننده چند رسانه ای دو بعدی:
1- طراحی و ویرایش تصاویر پیکسلی شامل:
♦ کاربرد برنامه فتوشاپ
♦ نحوه نصب فتوشاپ
♦ Color Profile
♦ نحوه تنظیمات مانیتور
♦ خط کش ها و راهنماها
♦ نحوه تنظیماتBridge
♦ نحوه تنظیمات بازگشایی اسنادPDF
♦ قالب های اسناد گرافیکی شامل(PDF,GIF,JPEG,)
♦ نحوه ی تنظیماتSave for Web
♦ پالت Navigator
♦ ابزارهای انتخاب
♦ نحوه تنظیماتMarquee
♦ انواع تغیر شکل
♦ نحوه تنظیمات ابزارCrop
♦ فواید اشکال برداری
♦ ابزارShape و دستور Fill
♦ مفاهیم لایه های Adjustment،Fill
♦ مفهوم و کاربرد لایه متن
♦ نحوه تنظیمات OpacityوFill
♦ Blend Mode های Dissolve و Normal
♦ Blend Mode های Darkening
♦ Blend Mode هایLightening
♦ Blend Modeهای Differenceتا Luminosity
♦ اصول گروه بندی و نام گذاری لایه ها
♦ نحوه تنظیمات مقادیرBlend if
♦ نحوه تنظیم تصحیح خودکار سطح رنگ
♦ انواع مد رنگ
♦ نحوه تنظیمات تصحیح رنگ درCurvest
♦ نحوه تنظیمات رنگ در Hue/Saturation
♦ نحوه تنظیمات Match Color
♦ آماده سازی مانیتور
♦ نحوه تنظیمات رنگ مناسب
♦ نحوه کار با انواع چاپگرها
♦ نحوه تنظیمات چاپ در photoshop
♦ مفهوم فیلترها
♦ انواع فیلترها
♦ کاربرد فیلترها
♦ لزوم کاربرد هر فیلتر برای منظور خاص
♦ میزان روشنایی،میزان تیرگی و Contrast
♦ کاربرد ابزارهای روتوش
♦ نحوه ی تنظیمات ابزار روتوش
♦ نحوه ایجاد ماسک
♦ کاربرد ماسک ها
♦ کاربرد ابزار Brush
♦ نحوه ایجاد و کاربرد Action
♦ انواع متحرک سازی
♦ نحوه ی متحرک سازی لایه ها
♦ نصب برنامه فتوشاپ
♦ چیدن پالت ها و ذخیره فضای کاری
♦ ایجاد سند گرافیکی جدید
♦ بازگشایی اسناد گرافیکی موجود
♦ کار با نرم افزار Bridge
♦ ذخیره اسناد گرافیکی
♦ انجام بزرگنمایی یک تصویر
♦ scrolling وPanning
♦ استفاده از Magic wand
♦ انتخاب با استفاده از poiygonal
♦ انتخاب با استفاده از marquee
♦ افزودن،برداشتن و اشتراک محدوده های انتخاب
♦ ذخیره و باز یابی خطوط انتخاب
♦ کار با ابزارMove
♦ تغییر شکل محدوده های انتخاب و لایه ها
♦ تغییر شکل با استفاده از تغییر مقادیر نوار ابزارOptions
♦ استفاده از ابزار Crop
♦ استفاده از ابزارSlice
♦ کار با ابزار Slice Select
♦ استفاده از ابزار slice Select
♦ استفاده از ابزارShape و Custom Shape
♦ ساختن مسیر با استفاده از ابزارPen
♦ افزودن و حذف نقاط یک مسیر
♦ تغییر یک شکل با استفاده از ابزارArrow (Direct Selection ,Selection Path)
♦ اشتراک، برداشتن،افزودن و ترکیب یک مسیر
♦ ساختن محدوده انتخاب با استفاده از مسیر و بالعکس
♦ ساختن لایه
♦ کار با لایه متنی
♦ تغییر ترکیب لایه ها
♦ ساختن یک Cliping Mask
♦ ادغام لایه ها
♦ مدیریت لایه ها
♦ کار باLayer Groupها
♦ استفاده از Blend Mode
♦ کار با Advanced Blending
♦ ساختن یک Knockout از یک لایه
♦ اعمالDrop Shadow و Inner Shadow
♦ اعمال outer Glow و Inner Glow
♦ اعمالBevel and Emboss
♦ اعمالstain
♦ اعمال پوشش لایه ها
♦ اعمال stroke
♦ ذخیره و اعمال Styleها
♦ کار باLevels
♦ استفاده از Curves
♦ کار با Variations
♦ کار با Coloor Balance
♦ انتخاب و بکارگیری مد رنگ
♦ تغییر رنگ و انتخاب گستره رنگ در Hue/Saturation
♦ انتخاب رنگ در Brightness/contrast
♦ کار باreplace Color
♦ تطبیق رنگ با استفاده از Match Color
♦ اماده سازی چاپگر رنگی و سیاه و سفید
♦ باز کردن فایل مقصد پروفایل در Photoshop
♦ ایجاد و نصب پروفایل سفارشی
♦ برچسب گذاری تصاویر با پروفایل
♦ AdobeRGB
♦ آزمایش رنگ
♦ پیش تنظیمات چاپگر
♦ ارزیاب چاپ نمایشی
♦ استفاده از فیلترهایSharpen
♦ استفاده از فیلترهای Blur
♦ استفاده از فیلترهای Noise
♦ استفاده از فیلترهای Distort
♦ استفاده از فیلترهای Render
♦ اعمال فیلترهای مختلف برروی یک لایه
♦ استفاده از ابزار اعمال تغییرات درLiquefy
♦ استفاده از ابزار Reconstruct جهت بازگرداندن جزئیات
♦ ذخیره و بازیابی Wireframe Meshes
♦ کار با Mask ها در liquefy
♦ استفاده از ابزار Blur،Sharpen و Smudge
♦ استفاده از ابزار Dodge،Burn و Sponge
♦ کار با ابزار Stamp
♦ استفاده از ابزار Healing Brush
♦ تصحیح قرمزی چشم
♦ جایگزینی رنگ و tone
♦ کار با تصاویر سیاه و سفید
♦ استفاده از تکنیک مات کردن
♦ هواسازی tone و نگاشت تونال
♦ ایجاد یک ماسک لایه
♦ بکارگیری ماسک ها در ترکیب لایه ها
♦ استفاده از پالت channels و ترکیب Channel ها
♦ استفاده از Variations در جهت بهبود یک ماسک
♦ تنظیم سطح رنگ یک Channel رنگ
♦ استفاده از ابزارDodge وBurn جهت ساختن ماسک
♦ ترمیم ماسک ها با استفاده از ابزار Brush
♦ ترمیم لبه یک ماسک با استفاده از Inner Shadow
♦ اجرای فرمانAction
♦ ایجاد تصاویر به صورت لایه های جداگانه
♦ چیدمان تصاویر
♦ متحرک سازی تصاویر
♦ نمای خروجی متحرک سازی
♦ پیاده سازی یک اثر بر اساس دانش و مهارت های آموزش داده شده تاکنون
2- طراحی و ویرایش تصویر برداری شامل:
♦ کابرد نرم افزار Illustrator
♦ نحوه نصب نرم افزار illustratur
♦ ترسیم های Bitmap،Vector
♦ نحوه تنظیمات اسناد و صفحات
♦ حالت های انتخاب اشیا
♦ نحوه تنظیمات اسناد و صفحات
♦ حالت های انتخاب اشیا
♦ نحوه تنظیم فاصله حرکت
♦ نحوه تنظیمات فاصله همانند سازی
♦ نحوه ترکیب فرم ها
♦ مدل رنگ
♦ پالت رنگ پیش ساخته
♦ Gradient
♦ قلم های نگارش و کاربرد آنها
♦ شیوه قالب بندی حروف
♦ شیوه قالب بندی (پاراگراف ها)
♦ نحوه نمایش لایه ها
♦ نحوه ویرایش لایه ها
♦ نحوه نام گذاری لایه ها
♦ نحوه مرتب کردن لایه ها
♦ ابزارPencil
♦ ابزارpen
♦ ابزار shape builder
♦ ابزار Transform
♦ ابزارpath Finder
♦ ابزار live paint Bucket
♦ ابزارBrush
♦ نحوه ساخت ماسک
♦ انواع ماسک و کاربردهای ان
♦ نحوه تنظیمات Trace Bitmap
♦ کاربرد فیلترها
♦ تنظیمات چاپگر
♦ قالب های اسناد گرافیکی(Eps,JPG,PDF)
♦ تنظیمات Publish to pdf
♦ تنظیمات اسناد خروجی
♦ نصب نرم افزارillustrator
♦ تغییر حالت های نمایش
♦ تغییر تنظیمات پیش فرض
♦ ایجاد و بازگشایی اسناد گرافیکی
♦ ایجاد و نامگذاری صفحاتArtboards
♦ وارد کردن یک سند گرافیکی
♦ انتخاب اشیا و ابزارهای ان
♦ جابه جای و تغییر اندازه اشیا
♦حذف،کپی و همانند سازی اشیا
♦ تغییر اندازه،چرخاندن و کج کردن و عمق دادن به اشیا
♦ تغییر مرتبه(سطح)چیدمان
♦ مرتب سازی اشیا(Align and Distribute)
♦ گروه بندی اشیا
♦ ترکیب اشیا(Combining)
♦ شکل دهی به اشیا(Shaping)
♦ ویرایش خصوصیات خطوط اطرافStroke
♦ اعمال رنگ با پنل Color
♦ اعمال یک Gradient
♦ اعمال رنگ با Swatches
♦ اعمال رنگ با Mesh
♦ اعمال رنگ باLive Paint
♦ کپی خصوصیات اشیا
♦ کار با ابزار Eyedropper
♦ کار با ابزارsmooth tool
♦ اعمال بی رنگ
♦ ایجادArtistic Text ,Paragraph Text
♦ ستون بندی متن
♦ استفاده از Bullet
♦ وارد کردن متن
♦ استفاده از ابزار نوشتن
♦ استفاده از Text to Path
♦ کار با پنل های Paragrph, Character
♦ کار با ابزارShape Builder
♦ کار با ابزارهای transform
♦ کار با ابزار path Finder
♦ کار با ابزار Knife
♦ کار با ابزارEraser
♦ کار با ابزارهای Transform
♦ کار با پنل Transform
♦ کار با پنل Gradient
♦ کار با ابزارRectangle
♦ کار با ابزار Ellipse
♦ ایجاد و تغییر Gride و Spiral
♦ Polygon .Star
♦ استفاده از ابزار Brush
♦ ایجاد انواع Mask
♦ کار با پنل Transparency
♦ کار با پنل Opacity
♦ وارد کردن تصاویر(Place)
♦ کار با پنل linke
♦ اعمال جلوه ها بر نقش بینی ها و وکتور ها
♦ کار با پنلappearance
♦ تبدیل بهBitmap
♦ ذخیره سند گرافیکی
♦ استخراج تمام سند گرافیکی یا ترسیم ها
♦ گرفتن انواع خروجی های مانیتوری و چاپی
♦ استفاده از دستورPrint
♦ پیاده سازی یک اثر بر اساس دانش و مهارتهای آموزش داده شده تاکنون
3- ایجاد و ویرایش فایل های صوتی شامل:
♦ کاربرد نرم افزارAdobe Audition
♦ نحوه نصب نرم افزارAdobe Audition
♦ مفهوم پنجره wavefrom و پنجره چند کاربره
♦ مفهوم پنجرهCD Editor با پنجره پروزه
♦ مفاهیم پایه در ضبط و پخش صدای دیجیتال
♦ فایل ها،تراک ها،صدا ها
♦ افکت های ضروری
♦ روش های ویرایش صدا
♦ روش های ذخیره
♦ نحوه تنظیمات صدا
♦ نصب نرم افزارAdobe Audition
♦ مخفی و آشکار سازی پنجره ها
♦ کار با پنجره wavefrom Editor view
♦ کار با پنجرهMulti Track Editor
♦ کار با پنجرهCD Project view
♦ کنترل زمان انتخابی یا زمان اجرا(Selection/view control)
♦ وارد کردن و سازماندهی فایل ها،تراکت ها،صداها
♦ باز کردن فایل های صوتی و استخراج فایل صوتی از ویدیو
♦ چسباندن یک فایل به فایل موجود
♦ باز کردن فایل های صوتی ازCD
♦ فرمت فایل های صوتی و ذخیره کردن فایل
♦ تنظیمات کارت صوتی و آماده سازی برای ضبط صدا در نرم افزار
♦ پیکر بندی تراک برای ضبط صدا
♦ تنظیم سطوح ضبط صدا
♦ ضبط صدا در محیط Wavefromو MultiTrack
♦ کار با افکت های ضروری
♦ ویرایش صداها و حذف نویزها پشت زمینه
♦ حذف صداهای ناخواسته
♦ حذف صدای خالی
♦ Mixکردن یک صدا ببا صداهی دیگر
♦ گرفتن خروجی فایل صوتی و ذخیره کردن فایل
♦ پیاده سازی یک اثر بر ساس دانش و مهارتهای آموزش داده شده تاکنون
4- كار با نرم افزارflash mx شامل:
♦ محیط کاری نرم افزارFlash
♦ نحوه تنظیمات سندFLASH
♦ نحوه انتخاب ابزار ترسیم
♦ مفاهیم رنگ ها وGradientها
♦ نحوه مدیریت خط زمان
♦ تصاویر متحرکFrame بهframe
♦ نحوه راه اندازی Framaهای ایستا
♦ نحوه تنظیمات خصوصیات frame
♦ نحوه تنظیم وضعیت دکمه
♦ نحوه کار با ActionScriptعمومی و ضروری
♦ نحوه تنظیمات وارد کردن فیلم ها
♦ مفاهیم فشرده سازی در تصاویر و صداها
♦ ایجاد و فراخوانی اسناد در نرم افزارflash
♦ مرور اسناد
♦ ایجاد و ویراش ترسیمات ساده
♦ ترسیم منحنی با ابزارpenو pencil
♦ گروه بندی اشکال
♦ کار در حالت Object Drawing
♦ کار با لایه ها
♦ استفاده از تصاویر
♦ کار با متن
♦ استفاده از ابزار ایجاد اشیا جهت ایجاد ترسیم ها
♦ ایجاد و مرتب کردن سمبل ها
♦ تغییر شکل اشیا با استفاده از ابزار Free Transform
♦ ایجاد یک محدوده Frame
♦ کنترل playhead
♦ ساختن Keyframeها
♦ قرار دادن keyframe خالی و پا کردن keyframe
♦ ایجاد حرکات پیش ساخته
♦ تغییر حرکات میانی
♦ ایجاد پیش ساخته های سفارشی
♦ حرکت محدود میانی
♦ ساختنmovie ازمایشی
♦ ایجاد حرکت میانی از اشکال
♦ ایجاد حرکت محو شدن با تنظیمalpha
♦ ساختن یک حرکت میانی
♦وارد کردن محتوای فایل swf
♦ کار با خط زمان یکMovie Clip
♦ کار با ActionScripعمومی و ضروری تعویض اشیا
♦ تنظیم کردنTimeline view options
♦ تنظیم کردن زمانبندی تصاویر متحرک
♦ افزودن عمل توقف
♦ ایجاد دکمه
♦ ایجاد دکمه متنی دارای تعامل
♦ کار کردن با اجزای فرم
♦ افزودن سند صوتی به خط زمان
♦ افزودن صدا به یک دکمه
♦ کد گذاری فیلم جهت وارد کردن بهFLASH
♦ تنظیم کردن Flash publish
♦ انتشار یک Flash movie
♦ پیاده سازی یک اثر بر اساس دانش و مهارتهای آموزش داده شده تاکنون
5- تدوین ویدئو های چند رسانه ای شامل:
♦ مفاهیم و تعاریف تدوین
♦ مفهوم تدوین در امر فیلم سازی
♦ مراحل تدوین فیلم
♦ مفهوم تداوم و زمان در تدوین
♦ ویژگی تدوین خطی،معایب تدوین خطی
♦ ویژگی تدوین غیر خطی،مزایا تدوین خطی
♦ انواع کیفیت ها و فرمت های تصویری
♦ انواع استاندارهای تصویری
♦ استاندارد های جدید جهانی
♦ تعریف رزولوشن تصویر
♦ مفهوم جنبه های مختلف نسبت ظاهری تصویر
♦ مفهوم کدک زمانی
♦ مفهوم کدک ها
♦ انواع فرمت های ورودی برای نرم افزار ادیوس
♦ معرفی نرم افزار EDIUS و ورژن های مختلف آن و ذکر تفاوت ها
♦ معرفی حداقل سخت افزار مورد نیاز
♦ معرفی نرم افزار های پیش نیاز و کمکیEDIUS
♦ معرفی انواع پورت های ورودی آنالوگ و دیجیتال
♦ اصول تنظیم خصوصیات یک پروزه از طریق استاندارد
♦ مفهوم پلاگین و کاربرد آن
♦ اصول کار با پنجرهMONITOR
♦ اصول کار با پنجره BIN
♦ اصول کار با پنجرهPALETTE
♦ اصول کار با پنجرهTIME LINE
♦ اصول کار با نوار منوی برنامهEDIUS
♦ معرفی انواع کارت کپچر
♦ معرفی انواع ورودی و خرجی ها در کپچرHD وDV
♦ تعریف نکات ایمنی و ضروری در اتصال دستگاه ها به سیستم
♦ تعریف خط ویرایش و محور زمان
♦ اصول تغییر بزرگی محور دید در محور زمان
♦ اصول تنظیمات مربوط به تراک ها
♦ تعریف فریم های کلیدی
♦ اصول تنظیمات مربوط به ویرایش کلیپ ها
♦ اصول کار با افکت های پر کاربرد
♦ اصول کار با فیلتر ها
♦ اصول استفاده از کروماکی
♦ تدوین،مونتاژ،Editing
♦ اجرا مرحله اسمبلی(گزنش نماها)
♦ اجرا مرحله راف کات(تدوین اولیه)
♦ اجرا مرحله فاین کات(تدوین نهایی)
♦ اجرا تدوین تداومی Continuity editing
♦ اجرا تدوین غیر تداومیDis-continuity editing
♦ بکارگیری فرمت های ورودی برای نرم افزار ادیوس
♦ نصب نرم افزارEDIUS
♦ ایجاد پروزه جدید و تنظیم پنجرهproject settings
♦ کار با پلاگینهای قابل اجراedius در After effects
♦كار با پلاگین هایnew blue
♦ كار با پلاگینbrios
♦ بكارگیری پنجرهMONITOR
♦ بکارگیری پنجرهBIN(برای وارد نمودن،مرتب کردن،ایجاد تغییرات اولیه در کلیپها)
♦ بکارگیری پالتeffect
♦ بکارگیری پالتinformation
♦ بکارگیری پالتmarker
♦ ادغام پالتها
♦ بکارگیری تراک های تصویری
♦ بکارگیری تراک های صوتی
♦ بکارگیری تراک های TITTLE
♦ بکارگیری کلیدهای دستورات و ابزارها
♦ کار با محور زمان
♦ کار با تنظیمات عملکردی کپچر
♦ کار با تنظیمات دستگاه برای شروع کپچر
♦ دسته بندی و تنظیم دستگاه های مختلف متصل به سیستم در نرم افزار
♦ کپچر مستقیم از وبکم و میکروفون متصل به سیستم
♦ کار با کلید پنجرهTIME LINE
♦ مخفی کردن تراکها
♦ افزودن و حذف تراکها
♦ تغییر نام تراک ها
♦ قفل کردن تراکها
♦ بکارگیری فریم های کلیدی
♦ ویرایش کلیپ ها
♦ ویرایش نقاط ورودی خروجی
♦ تغیر دادن زمانDuration و سرعت یک کلیپ Set In ،Set Out
♦ بکارگیری Insert،Over Write
♦ بکارگیری Time Remap
♦ فریز کردن
♦ بکارگیری افکنها
♦ تغییر پارامترهای یک افکت
♦ بکارگیری فیلترFilter region پوشاندن چهره
♦ بکارگیری فیلترfilter chrominance جدا کردن رنگ از تصویر
♦ کار با جلوه کروماکی
♦ کار با پلاگین های مربوطه
♦ پیاده سازی یک اثر بر اساس دانش و مهارتهای آموزش داده شده تاکنون
6- تولید پروژه شامل:
♦ مفاهیم مستند سازی و سناریو پروزه
♦ مفاهیم اولیه طراحی
♦ نحوه بررسی تکنیک های تدوین
♦ ویژگی طراحی سی دی های چند رسانه ای
♦ تجزیه و تحلیل پروزه
♦ ساخت ویدئو کلیپ باflash
♦ تدوین ویدئو کلیپ و پروزه چند رسانه ای باedius
♦ بکارگیری نرم افزار فتوشاپ و ایلستریتور در طراحی قالب پروزه
♦ بکارگیری نرم افزار های صدا
♦ بکار گییر نرم افزار تدوین فیلم و صدا در پروژه
♦ برقرار نمودن ارتباط نرم افزارها در ایجاد پروژه
7- راهبری و طرح کسب و کار در طراح و تولید کننده چند رسانه ای دو بعدی شامل:
♦ مفهوم کسب و کار
♦ ساختار تهیه کسب و کار
♦ نحوه انجام تعهدات و قراردادهای حقوقی
♦ مراحل انجام یک پروزه با نرم افزارهای تولید چند رسانه ای
♦ تهیه فهرستی از مراحل انجام یک پروزه با نرم افزارهای تولید چند رسانه ای دو بعدی
♦ تهیه یک پلان ویزه کسب و کار برای انجام پروزه با نرم افزار های تولید چند رسانه ای دو بعدی
آموزش توسط اساتید مجرب سازمان فنی و حرفه ای کشور و اساتید با تجربه در بازار کار